Alfa Ouranos, Archmage Nero, MG, Admin
|
|
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Regulamin Ogólny
1. Najważniejszą osobą na forum, tak jak w stadzie Alfa, jest administrator. On zawsze ma rację, wystawia osty, bany, ma władzę całkowitą i zawsze można się do niego zwrócic o pomoc - nie gryzie. Należy miec do niego szacunek i pamiętac, że jak każdy człowiek nie siedzi na forum 24h na dobę - bądźcie cierpliwi. Są również tacy jak moderatorzy - oni także są ważni. Mają podobną do administratora władzę, lecz uproszczoną w dużym stopniu.
2. Poza grą każdy, ale to każdy użytkownik jest równy innemu użytkownikowi - nie ważne, jak wysoką miałby rangę w fabule. Nie należy dlatego się obrażac, wyzywac, wywyższac - takie zachowanie będzie jak najbardziej karalne i nie powielane.
3. Regulaminy należy przeczytac przed rejestracją - obowiązuje to każdego. Nie powinna zaistniec sytuacja, gdy ktoś się tłumaczy "ale ja dopiero teraz przeczytałem" - taka osoba dostanie ostrzeżenie niezwłocznie.
4. Nie dopuszczalne są inne zwierzęta w fabule niż wilki. Jeśli zdarzy się taka sytuacja, że będzie to inne zwierze, postac będzie natychmiast zbanowana. Jedynie MG (Master Game) ma uprawnienia to pisania za naturę i zwierzęta, podczas polowań.
5. Uprasza się o stosowanie się zasad poprawnej polszczyzny, przestrzeganie zasad gramatyki, interpunkcji, ortografii.
6. Całkowicie zabronione jest wstawione treści pornograficznej - pamiętajmy o naszych młodszych userach. Powielanie gatunku powinno się odbyc na PW, lub opisany w sposób nie zagrażający zdeprawowaniem.
7. Za wykroczenie w postaci złamania regulaminu jest od razu ostrzeżenie - jednak można się poprawic i zawiadomic o tym administratora lub moderatora, którzy zdejmą ostrzeżenie z naszych barków.
8. Zabronione jest wstawianie większej ilości emotikonów oraz znaków informacyjnych (?, !, ., ,, itd.) niż trzy. Większa ilośc, pamiętajmy, oznacza niesubordynację naszego mózgu - a żaden z nas nie chce chyba byc narażony na to, by ktoś go brał za mądrego inaczej? Nie jest to zbyt przyjemne. By podkreślic swą wykrzyczaną wypowiedź, lepiej użyc po prostu Caps Locka - lecz tego także nie powinno się nadużywac.
9. Każdy post w strefie gry winien zawierac co najmniej 20 słów, mniejsza ilośc spotyka się z nagrodą w postaci ostrzeżenia.
10. Avatar powinien miec maksymalną szerokośc 300px, a długośc 600px - większe będą usuwane, a użytkownik posiadający takowy emblemat dostanie nagrodę - ostrzeżenie.
11. Zabroniony jest spam, oraz tak zwany offtop - pisanie nie na temat w miejscach do tego nie przeznaczonych.
12. Regulamin forum blessedandfallen.fora.pl jest zastrzeżony - nie można go pod żadnym względem kopiowac, gdyż jest to, jak wiemy, plagiat - karalny oczywiście, lecz nie tylko przez nas, a też przez prawo polskie. To samo obowiązuje jakiejkolwiek treści tego forum, avatarów zrobionych przez userów i tym podobnych.
13. Zezwala się na dodawanie pochwał tylko pod sensownym argumentem, np. pomoc administratorowi czy moderatorowi i etc.
14. Jeśli kiedykolwiek zdarzy się sytuacja posiadania tego samego avatara, zachowuje go osoba, która miała go pierwsza - jeśli ta druga nie zmieni go w ciągu 48h, dostanie ostrzeżenie. To się tyczy również kolejnych godzin. Za to jeśli jakiś user nie wchodzi na forum od 3 miesięcy, avatar można sobie przywłaszczyc. Ale pamiętajmy, że jeśli USER nie wchodzi, a nie postac.
15. Zaraz po zarejestrowaniu należy założyc Kartę Postaci. Nie założenie owej KP i pisanie bez jej zaakceptowania spotyka się z nie przestrzeganiem regulaminu i jego reguł - ostrzeżeniem.
16. Nie wolno robic sobie nie wiadomo jakich galeryjek w podpisach - można jedynie zastrzec dwa avatary, nie wliczając emblematu. Oczywiście muszą byc one podane w podpisie, by nie powstały niejasności.
17. Jeśli jakaś postac nam się znudzi, nie wołamy o jej usunięcie, tylko po prostu oddajemy. Tak samo można jakąś postac zaadoptowac. Oddana postac, pamiętajmy, traci rangę specjalną - pozostają jej tylko moce i magiamenty.
18. Nie piszemy posta pod postem! Od tego jest opcja "edytuj".
Regulamin Gry
1. Wilki, zarówno z Nieba, jak i z Piekła, są nieśmiertelne. Dlatego to się tyczy również punktu 17. Regulaminu Ogólnego - gdy jakaś postac nam się znudzi, oddajemy.
2. PBF RPG, czyli Play By Forum Role Playing Game. To forum należy do tej kategorii. Tworzymy swoją postać, krok po kroku tworzymy jej historię, nawiązujemy przyjaźnie, miłości, walki i wrogów. Można pisać w pierwszej osobie liczby pojedynczej, lub w trzeciej osobie liczby pojedynczej.
3. W grze są dwa miejsca, tak jakby dwa klany - Nieba i Piekła. W Niebie są tzw. anioły, w piekle diabły. Wybieramy jedno z nich i wraz z tym, w jakim są klanie, tak kreujemy jej charakter - niedopuszczalny jest np. wesoły wilk w Piekle i szatan w Niebie. Dopuszczalne charaktery do Nieba do pozytywne, ew. neutralne. Sprawa w Piekle ma się podobnie - jedynie negatywne bądź neutralne.
4. Dopuszczalne żywioły mocy w Niebie to:
- woda,
- wiatr,
- metal.
Dopuszczalne żywioły mocy w Piekle to:
- ogień,
- ziemia,
- rośliny.
5. W tej grze każda postac jest magiem - oprócz szczeniąt i dorastających wilków. Zaklęcia rzuca się za pomocą magiamentów, dostawanych w polowaniach, za uznanie i w bitwach. Jak to działa? 1 magiament = 1 zaklęcie. W polowaniach mają je w brzuchu, w pysku, w czaszce - zwierzęta. Za uznanie można dostac od Alf (król, królowa) ze skarbca. W bitwach magiamenty wystawiają rywalizujący przeciwnicy - który wygra, dostaje magiamenty przeciwnika. Magiamenty można również zakupic na Czarnym Rynku w Piekle. Ważna uwaga - jeśli MG na to zezwoli, można używac dwóch zaklęc na raz, ale takie wyskoki mogą byc max. 3 razy w ciągu bitwy/polowania.
6. Polowania i bitwy muszą się odbywac w towarzystwie MG - inaczej nie będą uznawane.
7. Każdy wilk podczas walki ma 100pkt zdrowia i many. W zależności od tego, jakich magiamentów używa i jakie ciosy otrzyma, ich poziom maleje lub wzrasta.
6. Magiamenty dzielą się na cztery grupy - lecznicze, wspomagające manę, zaklęcia obronne i zaklęcia ataku. Tak samo każde z nich dzielą kolor i żywioły:
- wodne zaklęcie - niebieski,
- ogniste zaklęcie - czerwony,
- ziemne zaklęcie - brązowy,
- metalowe zaklęcie - stalowy,
- roślinne zaklęcie - zielony,
- wietrzne zaklęcie - biały,
- magiamenty wspomagające manę oraz leczenie - czarny.
Magiamenty zaklęc i many mogą byc nieograniczone, leczniczych można miec max. 8. Są bardzo rzadko dostawane. Tylko lekarz ma ich nieograniczone zasoby w lecznicy.
8. Każdy ma oczywiście wolny wybór, jeśli chodzi o wygląd, jednakże ważna zasada - wszystkie wilki w Niebie mają skrzydła i nie muszą one byc widoczne na avatarze. Za to wszystkie wilki w Piekle mają rogi - one też nie muszą byc na avatarze. Specjalności? Anioły - latanie, Diabły - kopanie. Ponadto Diabły potrafią stac się cieniem, a Anioły całkowicie przezroczyste. Wygląd można zmieniac w takich odstępach czasu, jakich się chce - zaliczane jest to jako zmiana futra. Ale uprasza się o nie zmienianie avatara co dwa dni..
9. Zaczynamy od rangi zwykłej, czyli Szczeniak, Dorastający lub Dorosły. Na wyższą rangę zdajemy za zgodą Alfy, a test może nam przeprowadzić Alfa lub Nauczyciel, a w ostateczności, gdy dana wataha nie ma ani
Alfy, ani Nauczyciela, test przeprowadza Administrator. Następnie piszemy w odpowiednim temacie, że zdaliśmy test i chcemy rangę.
10. Pamiętajmy, że = jedno konto, jedna postac. Tak samo nasz nick jest imieniem naszego wilka, a avatar wyglądem, więc uprasza się o nie nazywanie wilka "kasia6603", ani nie dodawania na avatar coś, co nie jest wilkiem.
11. Więcej kont? Granice, hm.. Granica to cztery. Ale wszystkimi kontami trzeba się sumiennie zajmowac, albo wymyślic dobry wątek fabularny, gdy nie ma się czasu.
12. Nie można zranic szczeniąt w żaden sposób. Są one bezbronne, nie dysponują żadną mocą, więc mogą ewentualnie rozgrywac między sobą potyczki typu pazur vs pazur, kły vs kły. Ale dorosły nie może ze szczeniakiem. Nie powinna zajśc taka sytuacja. Takie małe potyczki nie muszą byc prowadzone za pośrednictwem MG.
13. Walutą w grze są Srebrne Dziki - monety z wygrawerowanym dzikiem ze skrzydłami. Je także dostaje się w bitwach, za polowania, za uznanie. Można też je zbierac poza fabułą - np. w avatarniach i podpisarniach. Każdy na początek ma 100 SD.
14. Można miec tak zwanego daimona - zwierzaka towarzyszącego, za które nasze postacie piszą, niczym MG. Daimony można kupic w sklepach ze zwierzętami za Srebrne Dziki lub po prostu złapac.
15. Gdy kończy się mana lub magiamenty lecznicze, używamy tradycyjnych metod walki, o których powodzeniu także decyduje MG.
16. Nie wolno pisac za innego użytkownika. To on decyduje o losach swej postaci, a nie my!
17. Jeśli zdarzy się problem z przelogowaniem, lub ktoś po prostu zapomni się, trzeba to zgłosic. Ale nie można występowac pod pretekstem "nie chciało mi się".
18. Coś, co piszemy poza fabułą w poście, piszemy małymi literkami bądź inaczej zaznaczone, ale ma byc widoczne, na początku lub końcu, z odstępem od reszty tekstu.
19. Można pisac zt. (z tematu) - a nawet uprasza się, bo czasem wynikają z tego takie coś jak poniższy przykład:
"X wyszedł z wodospadu i machając ogonem wbiegł między krzaki."
"Y podbiegł do niego.
- Cześc - powiedział."
Czasem może się zdarzyc że ktoś po prostu nie zauważy czyjegoś posta - wtedy dopuszczalna jest pomyłka. Ale trzeba użyc opcji "edytuj".
20. Na forum jest pogoda zmieniana regularnie i trzeba się jej stosowac. Nie dopuszczalne jest błądzenie z nosem w trawie gdy na ziemi metrowa warstwa śniegu.
21. Gdy nas nie będzie więcej niż dwie doby, należy to zgłosic w odpowiednim temacie, by nie powstały nieporozumienia. Możliwie należy też wyjśc ze wszystkich miejsc, lub nakazac oczekiwanie na odpowiedź.
22. Można byc max. w 2 miejscach na raz, z wyjątkiem Alf, Bet i tym podobnych, ważnych osobistości. Oni nie mają ograniczeń, bo w pewnych miejscach muszą byc ciągle.
23. Cieczka u samic trwa siedem dni, ciąża czternaście. Gwałt jest dozwolony, oczywiście, ale tylko podczas cieczki. Porwania zazwyczaj idą w parze z gwałtem, a pewnie zazwyczaj będzie to wina Piekielnych. Jak tego dokonac, skoro portale są bronione? Otóż mocami, prawdaż. Diabły mają zdolnośc przemieniania się w cień - niezauważone mogą przybyc do Nieba. Porywac i gwałcic można tylko dorosłe samice, najlepiej tak, by nie mogły się bronic - czyli najskuteczniej gdy śpią, gdy nie zauważą. Takie rzeczy nie powinny się powtarzac często - więcej niż 1x w miesiącu będzie karane i ignorowane. A co z takim niechcianym dzieckiem? Jeśli urodzi się Piekielnym, a nosi go pod sercem Niebiańska wilczyca, zostaje przeniesione na dobrą stronę mocą króla i królowej, od początku uczone dobroci. Jednakże małe różki mu pozostają, a on jest neutralnym i delikatnie zbliża się do negatywnego charakteru. Często jest też wyrzutkiem.
24. Niektóre miejsca są pojedyncze - np. wodospad. Trzeba zwracac uwagę na tytuły i nie zakładac zbędnych tematów - będą kasowane, a użytkownik dostanie ostrzeżenie.
25. Na rangę specjalną można zdawać jedynie, jak ma się 250 postów i jest się ponad 2 tygodnie na forum, wcześniej nie! (obowiązuje od roku 2012)
26. Na walkę trzeba miec ustalony termin, MG oraz zgodę przeciwnika. MG decyduje o poprawności ruchu, lecz najpierw musi znac dane magiamentu, które wilk opisuje w pozafabularnym tekście pod tekstem.
27. Każdy magiament jaki posiada każdy mag powinien byc w jego pokoju opisany, jako że każdy pokój jest wyposażony w skarbiec. Post ze skarbcem powinien byc edytowany za każdym wzbogaceniem się o nowy magiament.
28. Jeśli dostanie rangi było ustalone przez admina i usera wcześniej, nie musi on zdawac testu - np. jak na początku forum.
29. Im więcej mamy magiamentów, tym bardziej doświadczeni jesteśmy i zmieniają się nasze rangi:
- 30 magiamentów ataku, 20 magiamentów obrony, 5 magiamentów many i 2 leczenia - początkujący mag (Archarios),
- 50 magiamentów ataku, 35 magiamentów obrony, 10 magiamenty many i 8 leczenia - rozumny mag (Exypnos),
- 80 magiamentów ataku, 50 magiamentów obrony, 18 magiamenty many i 14 leczenia - doświadczony mag (Empeiros),
- 100 magiamentów ataku i wzwyż, 70 magiamentów obrony i wzwyż, 30 magiamentów many i wzwyż, 20 magiamentów leczenia i wzwyż - arcymag (Archmage).
30. Każdy król ma skarbiec i do dyspozycji wszystkie magiamenty - od razu jest Arcymagiem.
31. Magiamentów zaklęc i obrony można używac nieograniczenie, magiamentów many i leczenia 3x na walkę.
32. Na sam początek na forum dostajemy podstawowe magiamenty, dzielone na klany i rangi.
Niebo:
- 1x wodne:
Tsunami
+8 siły
-4 many
Tworzy tsunami zalewające przeciwnika.
- 1x metalu:
Skorupa Schronu
-5 obrony
-3 many
Pojawia się cienka skorupa z metalu na ciele wilka, chroniąc przed atakami.
- 1x powietrza,
Macki Wietrzne
+13 siły
-10 many
Wiatr tworzy silne macki, ściskające przeciwnika tak mocno, że aż poddusza.
- 1x many,
Srebrny Pył
+30 many
Srebrny pył leci na wilka i wzmacnia go, jeśli chodzi o manę.
Piekło:
- 1x ognia:
Ogniste Tornado
+15 siły
-12 many
Tworzy tornado z ognia, porywające i poparzające przeciwnika.
- 1x roślin:
Krwawe Pnącza
+7 siły
-5 many
Z ziemi wyrastają w szybkim tempie pnącza, pochwycające przeciwnika i rozdzierające w kilku miejscach jego skórę.
- 1x ziemi:
Skalna Płyta
-8 obrony
-9 many
Kawałek ziemi unosi się i przysłania wilka, broniąc przed atakami.
- 1x many:
Błogosławione Iskry
+20 many
Pojawiają się nad wilkiem iskry ognia i wnikają w jego skórę, umacniając manę.
Pamiętajmy że każde zaklęcie zmniejsza manę!
33. Przestrzegac regulaminu!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kimono dnia Wto 14:06, 06 Mar 2012, w całości zmieniany 10 razy
|
|